Visa Mobile to szybki i bezpieczny sposób dokonywania płatności online. Po założeniu konta i dodaniu karty Visa, jedyne co trzeba zrobić, by wykonać płatność, to wybrać Visa Mobile spośród dostępnych metod płatności, wpisać numer telefonu, a następnie potwierdzić w aplikacji! Płatność potwierdzasz na swoim urządzeniu mobilnym, zabezpieczonym PINem oraz biometryką (jeśli jest dostępna), dlatego będziesz jedyną osobą posiadającą tam dostęp. To wszystko! Nie ma potrzeby wpisywania numeru karty i innych informacji przy każdej transakcji. Szybko, bezpiecznie, sprawnie.
FAQ dla niezarejestrowanych użytkowników
-
-
Tak, możesz dodać więcej kart Visa do Twojego konta. Wystarczy wejść w aplikację, następnie w sekcję kart i kliknąć w przycisk z “plusem”, by rozpocząć proces.
-
Tak, za używanie Visa Mobile nie są pobierane dodatkowe opłaty.
-
Tak, Visa Mobile to bezpieczna aplikacja, której właścicielem jest Visa Inc. Aby zwiększyć komfort zakupów online, upewnij się, że przestrzegasz siedmiu zasad bezpiecznego dokonywania zakupów w sieci, opisanych tutaj: https://www.visa.pl/o-korporacji-visa/newsroom/press-releases.2992071.html
-
Aplikację Visa Mobile możesz używać tylko do płatności online. Widoczne logo Visa Mobile oznacza, że możesz cieszyć się szybką, łatwą i bezpieczną płatnością.
-
Na ten moment nie ma limitów płatności w aplikacji Visa Mobile. Polecamy jednak zwrócić uwagę, czy sklep internetowy lub bramka płatności nie ustawił limitów dla płatności online.
-
Adres e-mail jest niezbędny do założenia konta w aplikacji oraz potwierdzenia tożsamości. Twój numer telefonu będzie potrzebny do zatwierdzania płatności, dlatego musisz go dodać i zweryfikować w aplikacji przed pierwszą transakcją.
-
Nie, Visa Mobile to rozwiązanie zaprojektowane do płacenia online.
-
Niestety, na tem moment Visa Mobile nie jest wspierana na smartwatch.
-
Wszystkie płatności dokonane z Visa Mobile są chronione tak, jak każda inna transakcja kartą. Jeśli potrzebujesz więcej informacji, zajrzyj do sekcji “chargeback” w FAQ.
-
Jeśli chciałbyś wiedzieć więcej o tym, jak Visa zbiera i zarządza Twoimi danymi, przeczytaj proszę naszą Politykę Prywatności (Centrum prywatności Visa | Visa)
-
Możesz napisać wiadomość korzystając z adresu e-mail: [email protected]
FAQ dla zarejestrowanych użytkowników
-
Click to Pay to usługa płatności internetowych Visa, zbudowana na podstawie najnowszych specyfikacji EMV Secure Remote Commerce. Realizacja zakupów z wykorzystaniem Click to Pay nie wymaga każdorazowego podawania numeru karty, wpisywania hasła, ani wypełniania długich formularzy. Aby korzystać z tej łatwej, szybkiej i bezpiecznej metody płatności internetowych, wystarczy kliknąć w przycisk Click to Pay we wszystkich tych sklepach internetowych, które akceptują karty Visa.Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź: Najczęściej zadawane pytania dotyczące płatności internetowych | Visa
-
Czasami widoczna w aplikacji nazwa usługodawcy jest inna niż rzeczywista nazwa marki. W takim przypadku, warto się upewnić, np. możesz zweryfikować nazwę w Google.
Jeśli masz pewność, że płatność nie została rozpoczęta przez Ciebie, pod żadnym pozorem nie akceptuj jej. Użyj opcji “Anuluj płatność”. Każda transakcja, która nie zostanie przez Ciebie zatwierdzona, nie będzie miała wpływu na saldo Twojego konta.
-
Może być kilka powodów odrzucenia płatności, na przykład:
- Bank nie zaakceptował płatności daną kartą. Może być to spowodowane zbyt niskim saldem na koncie, zamrożeniem rachunku, lub utratą ważności karty.
- Karta została zablokowana. Zweryfikuj, czy nadal jest aktywna w banku.
- Konto zostało oznaczone jako podejrzane. Wydawcy kart kredytowych stale monitorują transakcje dokonywane za ich pomocą , aby mieć pewność, że pasują do wzorca Twoich typowych zakupów. Wszystko, co wykracza poza Twoje normalne nawyki związane z wydatkami, może zostać oznaczone jako oszustwo i spowodować odrzucenie karty kredytowej. Aby wyjaśnić tę sytuację i rozwiać wątpliwości - skontaktuj się ze swoim bankiem.
-
Status „płatność wysłana” oznacza, że akceptant jeszcze jej nie otrzymał. W historii można zobaczyć, że płatność oznaczona jest jako „w trakcie przetwarzania”. Otrzymasz stosowną informację, gdy Visa Mobile otrzyma dane o statusie płatności. Zmieni się wówczas także status widoczny w historii płatności. Jeżeli tak się nie stanie, skontaktuj się ze swoim bankiem, by poznać szczegółowe informacje.
-
Jeśli płatność uzyskała status “zakończona”, skontaktuj się z firmą, w której dokonano zakupu, aby uzyskać pomoc z zamówieniem.
-
Aby dowiedzieć się więcej o chargeback, przeczytaj: https://www.visa.pl/plac-z-visa/platnosci-w-internecie.html i skontaktuj się ze swoim bankiem, aby uzyskać informacje o dalszych krokach.
-
W pierwszej kolejności, zastosuj się do instrukcji Twojego banku, dotyczącej zagubienia/utraty karty. Później, utraconą lub nieważną kartę usuń z konta Visa Mobile poprzez odpowiedni przycisk na liście.
-
Możesz spróbować zweryfikować kartę ponownie. Jeśli proces autoryzacji nie dojdzie do skutku po kilku próbach, skontaktuj się ze swoim bankiem.
-
Może być kilka przyczyn powodujących niewyświetlanie karty:
- Jeżeli karta nie jest widoczna w koncie, możesz spróbować dodać ją ponownie samodzielnie lub skanując kartę.
- Karta mogła także zostać usunięta z SRC z powodów bezpieczeństwa. Skontaktuj się bezpośrednio ze swoim bankiem, by uzyskać dalszą pomoc.
-
Możesz spróbować ponownie dodać kartę, skanując ją lub samodzielnie wpisując jej dane. Jeśli nadal występują problemy, skontaktuj się ze swoim bankiem, by uzyskać dalszą pomoc.
-
Niektórych kart nie można dodać do Visa Mobile z powodu ograniczeń technicznych występujących pomiędzy Visa Mobile a ich wydawcą. Dalsze informacje można uzyskać w swoim banku.
-
Tak, do aplikacji można dodawać więcej kart. Wejdź do aplikacji, następnie w sekcję karty i dodaj kartę korzystając z przycisku oznaczonego plusem.
-
Obecnie nie da się zmienić numeru telefonu w ustawieniach aplikacji. Jeśli chcesz zmienić numer, usuń dotychczasowe konto i zarejestruj nowe, podając nowy numer.
-
Obecnie nie da się zmienić adresu e-mail w ustawieniach aplikacji. Jeśli chcesz zmienić adres e-mail, usuń dotychczasowe konto i zarejestruj nowe, podając nowy adres.
-
To proste, wejdź w sekcję “Profil” z głównego widoku i zmień wybrane dane.
-
Jeżeli język aplikacji różni się od języka telefonu, można go zmienić w ustawieniach aplikacji poprzez ustawienia telefonu. Używając systemu iOS należy sprawdzić, czy w ustawieniach języka telefonu wybrano odpowiedni region. Należy pamiętać, że obecnie aplikacja działa jedynie w języku polskim i angielskim.
-
Jeśli korzystasz z kilku aplikacji Visa Mobile (np. jeżeli używasz jej w aplikacjach bankowych), zobaczysz w profilu Visa Mobile ustawienie „wybierz aplikację jako domyślną”. Oznacza to, że powiadomienia o płatnościach będziesz otrzymywać z aplikacji, która będzie wówczas ustawiona jako domyślna. Kliknięcie w powiadomienie otworzy aplikację domyślą, w której będzie można zatwierdzić płatność.
-
Visa Mobile będzie wysyłać powiadomienia o płatnościach. Zachęcamy do włączenia powiadomień, co pozwoli na łatwe potwierdzanie transakcji.
-
Nie. Ze względów bezpieczeństwa z aplikacji można obecnie korzystać na tylko jednym urządzeniu. Jeśli zechcesz ja zainstalować także na innym urządzeniu, zostaniesz wylogowany z sesji na urządzeniu, z którego korzystałeś dotychczas.
-
Jeśli nie pamiętasz PINu, użyj opcji “Nie pamiętasz PINu?”. Aplikacja wyloguje Cię z Twojego urządzenia i poprosi o przejście do procesu odzyskiwania konta. Zostaniesz poproszony o ponowną weryfikację adresu email oraz numeru telefonu, a następnie pozwoli nadać nowy PIN.
-
Jeśli nie pamiętasz hasła, skorzystaj z opcji „Zapomniałem hasła”. Aplikacja wyloguje Cię wtedy z sesji na urządzeniu oraz poprosi o przystąpienie do procesu odzyskiwania konta. Zostaniesz poproszony o podanie i potwierdzenie adresu e-mail, a następnie będziesz mógł utworzyć nowe hasło.
-
Jeśli zaakceptowałeś płatność, która zawiera błąd, lub nie jest Twoja – skontaktuj się ze swoim bankiem. Pamiętaj również, że jeśli masz pewność, że płatność nie została rozpoczęta przez Ciebie, pod żadnym pozorem nie akceptuj jej. Użyj opcji “Anuluj płatność”. Każda transakcja, która nie zostanie przez Ciebie zatwierdzona, nie będzie miała wpływu na saldo Twojego konta.
-
Jeśli zgubiłeś/aś telefon, lub został on Ci ukradziony oraz istnieje szansa, że hasło do aplikacji w której korzystasz z Visa Mobile może zostać złamane/hasło do telefonu może zostać złamane, natychmiast skontaktuj się ze swoim bankiem/ bankami i zablokuj wszystkie karty, które zostały dodane do aplikacji Visa Mobile. Możesz również skorzystać z innego urządzenia, aby zalogować się w usłudze Visa Mobile, usunąć z niej karty lub zmienić główne hasło.
-
Jeśli masz podejrzenie, że Twój telefon został shackowany – wyłącz usługę korzystając z odpowiedniej funkcji issuera. Sk.ontaktuj się ze swoim bankiem, aby wyłączyli usługę lub zablokowali karty. Możesz również usunąć aplikację.
-
Jeśli podejrzewasz, że Twoj telefon ma wirusa, najlepiej gdy wyłączysz usługę Visa Mobile oraz skontaktujesz się ze swoim bankiem w celu zablokowania kart. Polecamy również wyłączenie telefonu.
-
Nie ma ograniczeń geograficznych wykorzystania Visa Mobile. Kluczowe jednak jest, aby sklep obsługiwał ten rodzaj płatności.
-
Tak, nie ma przeciwskazań do platności przy pomocy Visa mobile będąc za granicą.
-
Tak. Do korzystania z Visa Mobile nie jest potrzebna sieć komórkowa, o ile urzadzenie podłączone jest do WiFi.
-
Nie ma ograniczeń związanych z korzystania z VPN.
-
Tak, o ile urządzenie jest połączone z WiFi.
-
Tak, jest to możliwe, przy spełnieniu warunku, że urządzenie jest podlączone do WiFi oraz używasz numeru telefonu innego urządzenia posiadającego kartę SIM.
-
Tak, aplikacja obsługuje wszystkie waluty. Pamiętaj, że miesięczne saldo uwzględnia jedynie transakcje wykonane w walucie ustawionej domyślnie.
-
Możesz napisać wiadomość korzystając z adresu e-mail: [email protected]