Jak zadbać o recenzje twojej firmy w internecie
Firmy funkcjonują dziś w rzeczywistości, w której konsumenci bardzo często wyrabiają sobie zdanie o nich na podstawie opinii innych osób, które znajdują w internecie.
Dbaj o swoją reputację, wykorzystując dobre opinie w internecie
Konsumenci co do zasady ufają opiniom wyrażanym w internecie. Dla niektórych jest to pierwsze źródło informacji, kiedy rozważają skorzystanie z oferty jakiejś firmy. Chcą wiedzieć, co inni klienci myślą o twoich produktach, usługach, godzinach otwarcia, lokalizacji i innych aspektach twojej działalności.
Jak najlepiej wykorzystaj to, jak oceniają cię twoi klienci
Budowanie swojej obecności w sieci jest bardzo ważne, a częścią tego procesu jest zadbanie o świetne opinie. Bez względu na to, jak dopracowana jest twoja strona albo profil w mediach społecznościowych, opinie twoich dotychczasowych klientów odgrywają ważną rolę w pozyskiwaniu nowych klientów.
Cztery rady, które pozwolą ci osiągnąć jak najlepsze opinie klientów.
- Proś o opinie: klienci chętniej zostawiają opinię, jeśli ich o to poprosisz. Poinformuj ich, na jakich stronach z recenzjami najlepiej będzie to zrobić.
- Przygotuj się na otrzymywanie nowych opinii: Większość stron z recenzjami wysyła powiadomienie, kiedy pojawia się nowa opinia. Jest to bardzo przydatne rozwiązanie, ponieważ pozwala na szybkie i łatwe udzielenie odpowiedzi – ma to szczególne znaczenie, jeśli opinia jest negatywna.
- Przenieś szczegółową dyskusję do konwersacji prywatnej: Wiele stron, na których klienci zamieszczają recenzje, umożliwia bezpośredni kontakt z osobą wystawiającą opinię. To może być dobry sposób na odniesienie się do zastrzeżeń klienta, pozwalając uniknąć przeciągającego się publicznego sporu.
- Zadbaj o swoje reakcje: Znajdź czas na podziękowanie klientom, którzy wyrazili pozytywną opinię. Sprzyja to tworzeniu autentycznych relacji międzyludzkich i może przyczynić się do dalszego budowania renomy twojej firmy
Jakie są najlepsze sposoby na poproszenie o wyrażenie opinii?
- Przesłanie rachunku: Prośbę o pozostawienie opinii można umieścić w mailu, w którym przesyłamy finalny rachunek za produkt lub usługę.
- Strona internetowa lub email: Zadbaj o to, aby wystawienie opinii na temat twojej firmy było jak najprostsze, czy to przez stronę internetową czy poprzez email z linkiem do strony, gdzie będą mogli pozostawić swoją opinię.
- Fizyczna lokalizacja: Jeśli prowadzisz firmę w lokalu, zawsze można w nim powiesić plakaty lub przykleić na szybach naklejki z prośbą o pozostawienie opinii na preferowanych przez ciebie stronach.