Zrzutka.pl korzysta z Visa Direct. Co to oznacza dla zakładających zrzutkę?
O możliwości, jakie niesie usługa PayU Card Push oparta o Visa Direct zapytaliśmy Tomasza Chołasta, współzałożyciela platformy Zrzutka.pl
Zrzutka.pl to miejsce, gdzie każdy może zebrać środki na swój samodzielnie określony cel. Jednak za tym prostym założeniem stoi zestaw zaawansowanych rozwiązań technologicznych, które oferujecie Państwo osobom, które chcą skorzystać z możliwości jakie niesie Państwa platforma. Jakie są najciekawsze z nich co dają użytkownikom Państwa portalu?
W naszym portalu nikogo nie ograniczamy - na zrzutka.pl można założyć zrzutkę na dowolny cel, a w dodatku za darmo - bez żadnych opłat. Możliwości założenia zrzutki jest wiele - od zwykłych zrzutek, przez zrzutki patronowane po cykliczne. Ponadto, wychodząc naprzeciw naszym użytkownikom, udostępniliśmy szereg narzędzi, takich jak: nagrody do wpłaty, posty do nagród widoczne tylko dla darczyńców, skarbonki do zrzutek, lokalizacje zrzutek, dostęp do API czy adres śledzący i dostęp do statystyk wpłat. Do każdej założonej zrzutki można również bezpłatnie pobrać plakaty i QR kody, a także zamówić kartę wpłatniczą. Zaawansowani fundraiserzy mogą skorzystać także ze śledzenia z wykorzystaniem całego zestawu analityki oferowanej przez największych dostawców, które udostępniamy w bardzo szerokim zakresie. Dzięki nim promowanie zrzutki staje się proste i przyjemne, a zbieranie środków efektywne jak nigdy dotąd!
Dla naszych użytkowników ważne jest, aby w nagłych przypadkach posiadać natychmiastowy dostęp do zebranych środków
Teraz dochodzi PayU Card Push – usługa dostarczana przez PayU, a bazująca na Visa Direct. Wykorzystuje ona systemy przetwarzania płatności Visa do realizacji wygodnych i bezpiecznych płatności w czasie rzeczywistym. Dlaczego zdecydowaliście się Państwo właśnie na nie?
Od zawsze stawialiśmy na innowacje. Wiemy, jak ważne jest dla naszych użytkowników, aby w nagłych przypadkach posiadać natychmiastowy dostęp do zebranych środków, a z PayU Card Push organizatorzy zrzutek mogą wypłacać swoje środki błyskawicznie, 24h/dobę, 7 dni w tygodniu na swoją kartę płatniczą Visa. Dotychczas było to możliwe tylko za pośrednictwem ekspresowych przelewów na konto, ale nie każdy bank oferuje taką usługę niezależnie od pory dnia/tygodnia.
Czy może Pan uchylić rąbka tajemnicy i opowiedzieć jakie nowe usługi oparte na PayU Card Push planuje Zrzutka.pl?
Następnym krokiem będzie wdrożenie tej funkcji w aplikacjach mobilnych oraz użycie rozwiązania wypłat na karty jako podstawowego komponentu obsługi wypłat w naszym międzynarodowym serwisie - jego start planujemy na 2022 rok (serwis dostępny będzie pod domeną tossacoin.com).
Skoro mówimy o nowych możliwościach dla zakładających zrzutki, to chcielibyśmy zapytać – kim oni są?
Trudno jednoznacznie zdefiniować naszych użytkowników - założyć zrzutkę może bowiem każdy kto ukończył 13 lat. Organizatorami zostają zatem osoby w każdym wieku, zarówno osoby prywatne jak i firmy, organizacje czy fundacje.
Mamy więc tutaj pełen przekrój zarówno tematyczny jak i społeczny. W jaki sposób odpowiadacie Państwo na potrzeby tak szerokiej grupy?
Naszym priorytetem jest, aby korzystanie z portalu zrzutka.pl było proste i intuicyjne, dzięki czemu każdy jest w stanie z powodzeniem zarówno wesprzeć wybraną zrzutkę, jak i samodzielnie zrzutkę założyć. Ponadto stale śledzimy i analizujemy potrzeby naszych użytkowników, a także regularnie wprowadzamy odpowiadające tym potrzebom rozwiązania. Warto również zaznaczyć, że korzystanie z naszego narzędzia jest w pełni darmowe, nie pobieramy żadnych opłat ani prowizji. 100% środków przekazanych przez darczyńców jest do pełnej dyspozycji organizatorów zrzutek. Od teraz niezwłocznie na kartach Visa dzięki usłudze PayU Card Push.
Bardzo istotne jest zbudowanie zaufania do akcji oraz organizatora
Czy pandemia COVID-19 zmieniła coś w zrzutkach zakładanych na państwa platformie?
Utrzymujące się przez długi czas obostrzenia dotknęły wiele firm - szczególnie z branży turystycznej i gastronomicznej. Od kwietnia ubiegłego roku, kiedy pojawiły się pierwsze obostrzenia, wielu przedsiębiorców szukało alternatywnych sposobów wsparcia swojego biznesu i otrzymało je właśnie dzięki założeniu zrzutki. Na początku pandemii odnotowaliśmy także ogromną ilość akcji mających na celu wsparcie medyków, szpitali oraz seniorów, szczególnie dotkniętych jej skutkami.
Czy może się Pan podzielić z czytelnikami bloga Visa wskazówkami dotyczącymi tego jak najlepiej zorganizować i wypromować zrzutkę na Zrzutka.pl?
Aby zrzutka odniosła sukces, warto przyłożyć się do przygotowania dobrego opisu. Należy pamiętać, że samo wyświetlenie zrzutki nie gwarantuje wpłat - to opisana w zrzutce historia musi zachęcić do przekazania darowizny. Warto zatem poświęcić na przygotowanie zrzutki nieco więcej czasu - wybrać zdjęcie przyciągające uwagę, nadać jej zwięzły i zachęcający tytuł, a także dopracować sam opis tak, aby był atrakcyjny i autentyczny.
Kolejnym ważnym elementem układanki jest odpowiednie promowanie zrzutki, bowiem nawet z najlepszym opisem i pięknymi zdjęciami, zrzutka nie odniesie sukcesu, jeśli nikt się o niej nie dowie. Kluczem do sukcesu jest więc jej odpowiednie rozpowszechnienie i odnalezienie jak najszerszego kręgu odbiorców. Najważniejszym krokiem do wypromowania swojej zrzutki jest więc udostępnianie jej. Najlepiej w tym celu korzystać z portali społecznościowych, ale warto też poprosić znajomych o jej udostępnianie.
Poza zbudowaniem zasięgu zrzutki, bardzo istotne jest również zbudowanie zaufania do akcji oraz organizatora. Bardzo pomaga w tym zaangażowanie osób powszechnie znanych i poważanych. Zaangażowanie w promocję osoby publiczne, celebrytów, aktorów, piosenkarzy czy sportowców, pozwala wypromować zrzutkę oraz wzbudzić zaufanie u darczyńców. Na szczególną uwagę zasługują influencerzy, streamerzy, blogerzy czy podcasterzy, którzy działają w świecie online - tutaj droga od informacji do wpłaty jest najszybsza i najkrótsza.
Sposobów na promocję jest mnóstwo i nie ma jednej złotej reguły. Warto zatem zawsze wykorzystać jak najwięcej różnych metod. Wszystkich zainteresowanych tym tematem zapraszamy na naszego bloga zrzutka.pl/blog, kanał wideo oraz podcast, gdzie regularnie prezentujemy nowe pomysły na promocję, wprowadzane na bieżąco narzędzia przydatne w promowaniu oraz przeprowadzamy wywiady z organizatorami, którzy odnieśli sukces.
Zrzutka.pl wdraża rozwiązanie pozwalające na transfer środków bezpośrednio na kartę Visa wspólnie z PayU. O możliwościach jakie niesie PayU Card Push i o tym jak wykorzystuje możliwości Visa Direct zapytaliśmy Jakuba Seiferta, Head of Acquiring and Relationship Management w PayU. Jakuba znacie już z bloga, więc jeżeli zainteresował Was poniższy komentarz, powinniście także przeczytać ten.
PayU Card Push to innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia przedsiębiorcom szybkie rozliczanie się ze swoimi klientami i kontrahentami. W każdym przypadku, kiedy przedsiębiorca wypłaca środki, np. jako bonus, wypłata wygranej, wypłata zebranych funduszy lub jako zapłata za wykonaną pracę, wystarczy, że zastosuje PayU Card Push, a proces wypłaty zostanie zrealizowany nawet w czasie rzeczywistym. Wypłata na kartę, będzie zrealizowana w każdy dzień tygodnia, o każdej porze dnia i nocy.
PayU Card Push umożliwia także łatwą ekspansję na rynki zagraniczne, gdyż proces wypłaty jest realizowany w taki sam sposób niezależnie od waluty czy kraju wydania karty płatniczej. Zrzutka.pl jest doskonałym przykładem wykorzystania PayU Card Push do optymalizacji istniejących procesów wypłaty środków do swoich klientów, a także umożliwienia łatwej ekspansji zagranicznej
Czym jest Visa Direct?
Usługa Visa Direct wykorzystuje systemy przetwarzania płatności Visa do realizacji wygodnych i bezpiecznych płatności w czasie rzeczywistym. Środki trafiają na konto powiązane z wydaną do niego kartą Visa. Dzięki Visa Direct możesz wysyłać pieniądze na ponad miliard kart Visa na całym świecie.
Visa Direct to także usługa, umożliwiająca przekazywanie środków pomiędzy firmami (zarówno małymi jak i dużymi) oraz urzędami a konsumentami czy podwykonawcami. Rozwiązanie Visa oferuje dostęp do zaufanej sieci dostawców, dzięki czemu przedsiębiorcy mają pewność, że środki i dane są obsługiwane bezpiecznie i w odpowiedni sposób. Visa Direct sprawia także, że dostawcy usług płatniczych mogą obsłużyć wiele modeli biznesowych, które wcześniej nie były dostępne dla kart płatniczych – takie jak wypłata odszkodowania z tytułu ubezpieczenia, zwrot podatków, wypłaty wygranych i wiele innych. Rozwiązanie daje również wielu biznesom szansę rozwoju i wejścia na rynek globalny.
Więcej na temat możliwości biznesowych Visa Direct znajdziesz w artykule Wypłaty na żądanie i elastyczne płatności giggersom dzięki Visa Direct oraz eksperckim artykule o rozwiązaniach dla marketplace autorstwa Katarzyny Zubrzyckiej, Dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.