Dane Visa pokazują, jak wydatki podczas Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 napędzają francuską gospodarkę

06/08/2024

Press Release Image
  • Małe firmy w Paryżu odnotowały wzrost sprzedaży o 26% rok do roku podczas pierwszego weekendu Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024[1].
  • Odnotowano znaczący wzrost wydatków posiadaczy kart Visa w wielu obszarach handlu, w tym w restauracjach, teatrach i muzeach.
  • Największa część wydatków osób z zagranicy pochodzi od amerykańskich posiadaczy kart Visa, a najbardziej znaczący wzrost wydatków rok do roku odnotowano wśród Japończyków i Brazylijczyków.

Wtorek, 6 sierpnia 2024 r. – Visa, Oficjalny Partner Płatniczy i Technologiczny Igrzysk Olimpijskich oraz Paralimpijskich prezentuje dane dotyczące wydatków konsumenckich podczas weekendu otwarcia Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024.

Jeden ze światowych liderów płatności cyfrowych pokazuje pozytywny wpływ igrzysk na pobudzenie handlu w Paryżu:

  • Podczas pierwszego weekendu igrzysk małe firmy w Paryżu odnotowały 26% wzrostu sprzedaży w ujęciu rok do roku, biorąc pod uwagę wydatki posiadaczy kart Visa;
  • Najbardziej znaczący wzrost poziomu wydatków odnotowano w teatrach i muzeach (+159%), w zakresie zakupu żywności i artykułów spożywczych (+42%), w restauracjach (+36%), handlu detalicznym (+21%) oraz w sektorze rozrywki (+18%);
  • Największa część wydatków osób z zagranicy pochodzi od amerykańskich posiadaczy kart Visa (29%), przy znacznym wzroście rok do roku ze strony brazylijskich (+33%) i japońskich (+129%) posiadaczy kart Visa;
  • 78% zakupów osób z zagranicy w Paryżu zostało dokonanych zbliżeniowo, co stanowi wzrost o 9% rok do roku;
  • Odnotowano 39%-owy wzrost rezerwacji lotów do Paryża w okresie poprzedzającym Igrzyska Olimpijskie i Paralimpijskie Paryż 2024 w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r.[2];
  • Liczba podróży do Paryża, które odbyli turyści w wieku poniżej 35 lat, wzrosła o 120% rok do roku[3];
  • Liczba osób podróżujących do Paryża ze Stanów Zjednoczonych wzrosła najbardziej w porównaniu z poprzednim rokiem (+64%), w dalszej kolejności najwięcej lotów odbyli kibice z Niemiec (+61%) i Hiszpanii (+27%);
  • Wydatki konsumenckie znacznie wzrosły również w miastach organizujących wydarzenia olimpijskie poza Paryżem, w tym w Saint-Etienne (+214%), Lille (+100%) i Marsylii (+38%).

Jako sponsor ruchu olimpijskiego od prawie 40 lat oraz Igrzysk Paralimpijskich od 2002 roku, wiemy, jak pozytywny wpływ na gospodarkę krajów-gospodarzy mogą mieć igrzyska. Zaangażowanie Visa jest zgodne z ideą, by wspierać rozwój wszystkich i wszędzie. Nasze najnowsze dane pokazują znaczny wzrost wydatków konsumenckich wśród posiadaczy kart Visa podczas weekendu ceremonii otwarcia. Szczególnie cieszy nas wzrost wydatków na zakupy w małych francuskich firmach. W ciągu ostatnich 4 lat pomogliśmy w cyfryzacji 13 milionom MŚP w Europie i połączyliśmy je z kibicami dzięki aplikacji Visa Go – mówi Charlotte Hogg, CEO Visa w Europie. – Równie ekscytującym odkryciem jest większe zaangażowanie młodszych pokoleń, co widzimy w danych dotyczących podróży. To pokazuje znaczenie igrzysk dziś i w przyszłości.

Odpowiedzialność Visa za zapewnienie systemu płatności podczas Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024 wymaga szczegółowego planu połączonego z operacjami na dużą skalę i z uwzględnieniem specyfiki danego miejsca. Współpracując z Komitetem Organizacyjnym przez ostatnie trzy lata, Visa zbudowała sieć płatności w Paryżu i poza nim. Zapewnia ona akceptację płatności zbliżeniowych Visa w 3500 punktach sprzedaży na 32 obiektach olimpijskich i 16 obiektach paralimpijskich.

Visa uruchomiła aplikację Visa Go, aby połączyć widzów i turystów z lokalnymi firmami podczas Igrzysk Olimpijskich i Paralimpijskich Paryż 2024. Odwiedzający mogą pobrać aplikację Visa Go pod linkiem https://go.paris.visa.com/home.

***

Informacje o Visa

Visa (NYSE: V) jeden ze światowych liderów płatności cyfrowych. Umożliwia transakcje płatnicze między konsumentami, sprzedawcami, instytucjami finansowymi i instytucjami rządowymi w ponad 200 krajach i terytoriach. Naszą misją jest połączenie całego świata za pośrednictwem najnowocześniejszej, wygodnej, niezawodnej i bezpiecznej sieci płatniczej, wspierając tym samym rozwój ludzi, firm i całej gospodarki. Wierzymy, że gospodarki, które uwzględniają wszystkich na całym świecie, pomagają wzrastać każdemu. Uważamy, że zapewnienie dostępu do nich jest fundamentem przyszłości przepływu pieniędzy. Więcej informacji można znaleźć na Visa.pl.

Opisy przypadków, porównania, statystyki, analizy oraz rekomendacje odnoszą się do stanu obecnego. Ich publikacja ma cel informacyjny i promocyjny i nie należy się na nich opierać w zakresie doradztwa operacyjnego, marketingowego, prawnego, technicznego, podatkowego, finansowego lub jakiekolwiek innego. Visa Inc. nie gwarantuje kompletności ani dokładności informacji zawartych w tym dokumencie. Nie przyjmuje także żadnej odpowiedzialności, która może wynikać z polegania na takich informacjach. Informacje zawarte w niniejszym dokumencie nie stanowią porady inwestycyjnej ani prawnej, a czytelników zachęca się do zasięgnięcia porady kompetentnego specjalisty, jeżeli jest wymagana.

Uwagi dla redaktorów:

Dane zostały przeanalizowane przez globalną sieć VisaNet i porównano poniższe daty:

  • Weekend otwarcia Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024: porównano weekendy 28/29/30 lipca 2023 i 26/27/28 lipca 2024;
  • Dane obejmują loty do Paryża między 19 lipca a 11 sierpnia 2024 roku (w porównaniu z 2023 rokiem) i z co najmniej 45-dniowym okresem realizacji usługi.

[1] Dane mówią o lotach do Paryża między 19 lipca a 11 sierpnia 2024 o Paris (w porównaniu rok do roku), z przynajmniej 45-dniowym czasem realizacji.

[2] Amerykańscy posiadacze kart Visa.

[3] Dane liczbowe porównują weekendy 28/29/30 lipca 2023 i 26/27/28 lipca 2024.