Tokenów Visa jest już więcej niż fizycznych kart Visa w obiegu

01/09/2022

Press Release Image

W ramach rozwiązania Visa Token Service wydanych zostało 4 miliardy tokenów, co świadczy o rosnącej potrzebie ochrony transakcji cyfrowych

SAN FRANCISCO  Visa (NYSE: V) ogłosiła, że w ramach rozwiązania Visa Token Service (VTS) firma wydała na całym świecie ponad 4 miliardy tokenów sieciowych. To kamień milowy w rozwoju programu, który podnosi bezpieczeństwo transakcji, a także przyczynia się do przyspieszenia innowacji i rozszerzenia sieci akceptacji w sektorze e-commerce. W przeciągu roku liczba tokenów Visa niemal się podwoiła, przewyższając liczbę fizycznych kart Visa, które są w obiegu na całym świecie. Wzrost znaczenia tokenizacji świadczy o poziomie bezpieczeństwa, jakie wraz z tą technologią zyskują sprzedawcy, wydawcy kart i konsumenci.

– Tokenizacja to proste, lecz niezwykle skuteczne rozwiązanie, którego pionierem była Visa. Polega ono na zmianie danych karty na przypadkowy ciąg cyfr, który dla oszustów jest bezużyteczny. Pozwala to zapobiegać ich działaniom i sprawia, że płatności cyfrowe stają się jeszcze bardziej bezpieczne – powiedział Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce. – Jest coraz więcej wydawców kart, agentów rozliczeniowych, sprzedawców i konsumentów, którzy korzystają z technologii tokenów przy transakcjach. To pokazuje, że przyszłość pieniądza jest w pełni cyfrowa i powinna być budowana na zaufaniu.

Od początku pandemii sprzedaż internetowa wzrosła o przeszło 50 procent.1 Jednak wygoda, która sprawia, że zakupy w sieci stają się coraz popularniejsze, powoduje także, że rosną oczekiwania konsumentów oraz zapotrzebowanie na proste i bezpieczne transakcje. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, Visa stworzyła innowacyjne rozwiązanie Visa Token Service, które zastępuje 16-cyfrowy numer rachunku cyfrowym tokenem. Token może zostać odczytany jedynie przez Visa, dzięki czemu dane posiadacza rachunku są chronione przed działalnością oszustów i innych podmiotów chcących wykraść dane.

Tokeny: na straży bezpieczeństwa podczas zakupów w sieci

Tokeny są cichymi bohaterami sprzedaży internetowej, dzięki którym korzyści odnoszą wydawcy, agenci rozliczeniowi, sprzedawcy i konsumenci. Tokenizacja przynosi szereg zalet, na przykład ograniczenie liczby oszustw czy łatwiejsze zakupy w sieci za pomocą różnych urządzeń.

Z analiz przeprowadzonych przez Visa w oparciu o dane zebrane od przeszło 8 600 wydawców i 800 000 sprzedawców wynika, że wykorzystanie tokenów Visa doprowadziło do 28-procentowego spadku liczby oszustw i 3-procentowego wzrostu liczby zatwierdzonych transakcji – pozwoliło to sprzedawcom zwiększyć sprzedaż i zaoszczędzić na wydatkach związanymi z oszustwami.

Tokeny są przyszłością uwierzytelnienia

W świecie, w którym nasze finanse funkcjonują głównie w oparciu o chmurę, zaawansowana technologia pomaga chronić dane konsumentów, niezależnie w jakim miejscu dokonywana jest transakcja. Uwierzytelnianie 2.0, które jest przyszłością ochrony konsumentów to tokeny i narzędzia takie jak Cloud Token Framework (CTF), stworzone przez Visa. Rozwiązanie to powstało z myślą o zwiększeniu bezpieczeństwa i odsetka zatwierdzonych transakcji bez użycia karty, realizowanych za pomocą różnych urządzeń i w ramach różnych sytuacji, w których płacimy.

– Osiągnięcie tego kamienia milowego jest wynikiem ciągłego inwestowania Visa w bezpieczne, skuteczne i płynne transakcje na całym świecie – powiedział Adrian Kurowski. – Coraz szersze wykorzystanie tokenizacji pomaga nam realizować misję Visa, którą jest wspieranie rozwoju ludzi, firm i całej gospodarki.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Visa zmienia płatności za pomocą tokenów.

###

Informacje o Visa

Visa Inc. (NYSE: V) jest jednym ze światowych liderów płatności cyfrowych. Naszą misją jest połączenie całego świata za pośrednictwem najnowocześniejszej, niezawodnej i bezpiecznej sieci płatniczej, wspierając tym samym rozwój ludzi, firm i całej gospodarki. VisaNet (nasza zaawansowana globalna sieć przetwarzania transakcji), która może obsłużyć ponad 65,000 operacji na sekundę, umożliwia bezpieczne i niezawodne płacenie na całym świecie. Innowacje, na których skupia się firma, przyspieszają rozwój cyfrowego handlu dla wszystkich i wszędzie, niezależnie od urządzenia. Podczas gdy świat zmienia się z analogowego na cyfrowy, Visa wykorzystuje swoją markę, produkty, ekspertów, sieć i skalę działalności, by zmieniać przyszłość handlu. Więcej informacji znajduje się na stronach Visa, blogu Visa i @VisaNews.

1 https://www.digitalcommerce360.com/article/us-ecommerce-sales/