Visa uruchamia w Europie program Fintech Partner Connect umożliwiający tworzenie nowej generacji płatności cyfrowych

16/11/2020

Press Release Image
  • Dzięki nowemu programowi klienci Visa będą mieli lepszy dostęp do kluczowych innowacji w obszarze płatności cyfrowych.
  • Rozwiązania opracowane dzięki partnerstwom Visa z fintechami opierają się na najnowocześniejszych technologiach płatniczych.
  • Program Fintech Partner Connect umożliwi firmom i konsumentom m.in. płacenie i otrzymywanie płatności, a także przekazywanie pieniędzy w płynny i bezpieczny sposób.


Londyn, 16 listopada 2020 r. – Visa ogłosiła uruchomienie programu Visa Fintech Partner Connect. To nowa inicjatywa, dzięki której instytucje finansowe oraz detaliści będący klientami Visa w Europie będą mogli korzystać z pakietu udoskonalonych rozwiązań opracowanych przez Visa we współpracy z grupą starannie dobranych partnerów fintechowych.

Bezproblemowy dostęp do innowacyjnych rozwiązań fintechowych poprzez program Fintech Partner Connect wesprze klientów Visa w zaspokajaniu zapotrzebowania konsumentów na nowe doświadczenia w obszarze płatności cyfrowych.

Uruchomienie programu Fintech Partner Connect w Europie jest kontynuacją udanego projektu pilotażowego, dzięki któremu liczne grono klientów Visa już skorzystało z oferowanej w ten sposób specjalistycznej wiedzy.

- Panująca na całym świecie pandemia przyspieszyła zmiany zachowań konsumentów. Zapotrzebowanie na płatności cyfrowe i bankowość internetową oraz ich popularność nigdy nie były większe. Oznacza to, że wiele instytucji finansowych oraz różnej wielkości przedsiębiorstw poszukuje możliwości szybkiego rozbudowania swojej oferty. Visa Fintech Partner Connect umożliwia im to, ponieważ łączy specjalistyczną wiedzę Visa z rozwiązaniami tworzonymi przez czołówkę najbardziej innowacyjnych fintechów w Europie i oferuje nową generację rozwiązań cyfrowych – mówi Sebastian Geldner, Dyrektor Rozwoju Biznesu Visa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

- Już teraz pracujemy nad szeregiem interesujących projektów i z niecierpliwością czekamy na nadchodzące miesiące, gdy będziemy blisko współpracować z naszymi klientami nad nowymi projektami. Jesteśmy przekonani, że dzięki naszym wspólnym działaniom konsumenci w całej Europie będą mogli cieszyć się coraz nowocześniejszymi płatnościami cyfrowymi – podkreśla Sebastian Geldner.

W programie Fintech Partner Connect uczestniczy 13 czołowych europejskich fintechów, dzięki którym klienci Visa uzyskają dostęp do następujących rozwiązań:

  • Cyfrowa podróż klienta z 11:FS Pulse – platforma do badań i benchmarkingu, która udostępnia na życzenie wideo pokazujące ścieżkę podróży klienta fintechów po spółki świadczące usługi finansowe z całego świata.
  • Analiza zdolności kredytowej z Aire – w nowatorski sposób wykorzystuje dane własne pożyczkodawców w ocenie zdolności kredytowej, dzięki czemu zapewnia im wgląd w sytuację kredytową danego konsumenta.
  • Ryzyko kredytowe dla MŚP z AccountScore – wykorzystuje technologię otwartej bankowości do zaawansowanej analizy transakcji dla firm świadczących usługi finansowe.
  • Kup teraz, zapłać później z ChargeAfter – pozwala sprzedawcom oferować spersonalizowane i natychmiastowe finansowanie od różnych pożyczkodawców, pozwalając tym ostatnim na zwiększenie bazy klientów.
  • Dane MŚP z Codat – łączy małe firmy z bankami i innymi instytucjami finansowymi poprzez uproszczenie i zintegrowanie oprogramowania do księgowości i zarządzania finansami na jednej platformie API.
  • Wyszukiwanie sprzedawców z Snowdrop Solutions – umożliwia wydawcom kart uproszczenie szczegółów transakcji wyświetlanych ich konsumentom poprzez udostępnianie im bardziej przejrzystych informacji handlowych.
  • Zgodność transakcji z Comply Advantage – globalna baza danych obejmująca konsumentów i firmy, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do wykrywania działań polegających na praniu pieniędzy oraz przestępczości finansowej.
  • Świadoma bankowość z ecolytiq - analizuje transakcje płatnicze w czasie rzeczywistym, obliczając emisję CO2 na poziomie indywidualnym. Tym samym pomaga konsumentom zrozumieć ich wpływ na środowisko, zmienić nawyki i zrównoważyć pozostawiany przez nich ślad węglowy.
  • Zarządzanie subskrypcjami z Minna Technologies – stwarzanie klientom banków możliwości kontrolowania ich płatności w ramach subskrypcji. Daje im możliwość ich identyfikowania, anulowania i lepszego zarządzania w ramach aplikacji do bankowości mobilnej.
  • Cyfrowa weryfikacja tożsamości z Onfido – wykorzystuje wiedzę wypracowaną przez sztuczną inteligencją i człowieka do zdalnego potwierdzenia tożsamości użytkownika poprzez ocenę czy fotografia na dokumencie jest prawdziwa i porównanie jej z selfie użytkownika.
  • Zarządzanie budżetem i możliwościami finansowymi z OpenWrks – wykorzystuje otwartą bankowość w połączeniu z inteligentnymi chatbotami, dzięki temu pomaga firmom ulepszyć ich procedury udzielania pożyczek, a także udostępnia klientom aplikacje pomagające im lepiej zrozumieć swoje możliwości finansowe.
  • Platforma spersonalizowanego zaangażowania klienta z Personetics – wykorzystując analizę danych finansowych w czasie rzeczywistym, zapewnia oparte na nich proaktywne zaangażowanie. Dzięki rozumieniu zachowań finansowych danych osób, przewiduje ich potrzeby i działa w ich imieniu.
  • Rynek płatności i Escrow z Paycast (wspierane przez Shieldpay)– pozwala sprzedawcom internetowym i platformom handlowym w internecie przekierowywać i kontrolować płatności B2B i P2P, aby mogły w prosty i bezpieczny sposób płacić sprzedawcom internetowym, współpracownikom i freelancerom.

Zapraszamy do lektury komentarza Sebastiana Geldnera, dyrektora rozwoju biznesu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej na temat programu Fintech Partner Connect, który został opublikowany na Blogu Visa w Polsce.